Van design tot live website

Wat je mag verwachten

Elk website project is anders, maar er is wel een logische structuur. Als opdrachtgever blijf je op de hoogte van alle fases tijdens het proces. We maken daar goede afspraken over. Je krijgt gelegenheid voor feedback. Je komt dus niet voor verrassingen te staan.

voorbeeld van de design fase van een stukje homepage.

4 Fases in het website project

Fase 1 Research

In deze fase wordt er van jou relatief veel gevraagd. Letterlijk en figuurlijk. Ik heb een lange lijst met vragen voor je. Ik wil alles weten om een goed beeld te krijgen van jouw bedrijf. 

In deze fase vraag ik ook van je of je al het beeldmateriaal en alle teksten wilt aanleveren.

Voor de teksten kan ik je nog wat hulp bieden. Daarnaast heb ik alle gegevens nodig die ik tijdens het project nodig heb voor het contact met de host, de hosting, de inlog, nou, alles wat ik moet weten, dat verzamel ik.

Intussen doe ik onderzoek naar jouw doelgroep, voor zover je me daar niet al bij geholpen hebt.

En kijk ik wat jouw concurrenten online doen en probeer ik alvast een strategie en een art direction te bepalen.

Als ik alles verzameld heb, kunnen we door naar fase 2.

Fase 2 Webdesign

Voordat we kunnen gaan bouwen, moeten we eerst naar de tekentafel.

Dit is de creatieve fase in het proces, het maken van het ontwerp, in het bepalen van kleurkeuzes, tenzij je een Brand Book hebt, en in het zoeken naar de juiste lettertypes die passen bij jouw producten, jouw doelgroep en jouw markt.

Hier bepalen we hoe de website in elkaar komt te zitten en wat de structuur wordt.

Tijdens deze fase wordt twee keer jouw feedback gevraagd, waarin je kan aangeven welke elementen anders zijn dan je in je hoofd had.

Feedback in twee rondes is echt voldoende, ook al ben je misschien bang dat we dan nog niet op het juiste spoor zitten. Mocht dat toch het geval zijn, dan is natuurlijk altijd bespreekbaar welke dingen niet naar jouw zin zijn. 

Ik zal je nooit laten zitten met het gevoel dat je website niet is geworden wat je ervan gehoopt had.

Maar er moet wel een keer een halt komen in het aantal feedback rondes. Een website is nooit af. Soms is het beter om eerst even verder te gaan met het project en tijdens de bouw te kijken of de puntjes waarmee je nog niet tevrden was opgelost kunnen worden. 

En anders kan het ook later nog. Afhankelijk van hoe ingrijpend een aanpassing is.

Fase 3 Webdevelopment

De websites worden gebouwd in WordPress met Elementor Pro. Beide worden wereldwijd veel gebruikt, waardoor ze veel kunnen en de support groot is.

Op dit moment is Elementor de meest populaire page builder. Zij bieden een flexibel systeem met heel veel mogelijkheden. Ook op het gebied van AI gaan hun ontwikkelingen snel. 

Fase 4 Website lanceren

Het moment waarop de website live gaat!

Zodra je site op het goede domein staat en alle laatste plugins zijn geïmplementeerd, alles nog een keer is getest, dan zetten we je site ‘live’.

Verwelkom je klanten, volg het aantal clicks, laat ’t je vrienden en concurrenten weten en richt je lekker op de groei van je bedrijf.

Onderhoud en aanpassingen

Een website is een soort levend ding. Het ecosysteem waarin het zit veranderd voortdurend en jouw bedrijf of je aanbod veranderd.

Om je website veilig en stabiel te houden is het van belang om de updates van WordPress en de plugins consequent bij te houden.

En om jouw website met je mee te laten veranderen, wil je af en toe dingen aanpassen. 

Met een urenkaart of maandabonnement heb je daar geen zorgen of omkijken naar.

Hosting

Een website wordt gehost op een server bij een hosting company zodat de hele wereld de website kan bezoeken. Vaak is het ook het bedrijf waar je je domeinnaam hebt geregistreerd. Voor WordPress websites kan je het beste kiezen voor Managed WordPress hosting, waarbij de server en de diensten van de hosting company zijn afgestemd op WordPress websites.

Mijn eigen websites en die van meerdere opdrachtgevers zijn ondergebracht bij Xel.nl – Een snelle, veilige, betrouwbare en groene hosting company die telefonisch bereikbaar zijn en al je (webregelateerde) problemen oplossen. 

Planning en budget

Voordat je naar een webagency stapt is het slim om je wensen alvast op een rijtje te zetten.

  • Wat is het doel van de website?
  • Welke oplossing biedt je aan?
  • Welke stijl past bij jouw bedrijf?
  • Wat is daarvoor nodig?
  • Wanneer is de website voor jou succesvol?

Wat kost een website?

Omdat ieder project anders is vind je hier geen vaste pakketten of prijzen. Er zijn heel veel mogelijkheden. 

Wil je een indicatie? Hier is een overzicht met vanaf-prijzen.

“Een website is niet zomaar wat mooie plaatjes en teksten.

Het is ook geen visitekaartje.

Een website is een strategisch middel om doelen te behalen en omzet te maken.”

Mijn doel is dat jij trots bent op je website. Dit zeggen anderen over de samenwerking met Mare Websites

"Bedankt!"

Bedankt!
Lees verder >

Baas van Louis

"Ze heeft zich echt ingeleefd in de missie van mijn bedrijf"

Eline heeft een prachtige website voor mij gemaakt. Www.omgangsvormen.com Ze heeft zich echt ingeleefd in de missie van mijn bedrijf en met een commerciële bril meegedacht. Ze heeft hele originele teksten geschreven die helemaal bij mij passen. En ze houdt rekening met alle nieuwste ontwikkelingen op website gebied. Kortom: ik kan haar enorm …
Lees verder >

Lilian

"Verzorgd tot in de kleinste details."

Precies zoals wij wilden: mooi en rustig vormgegeven, goede functies, passende beelden, doorklikmogelijkheden, goede info. Verzorgd tot in de kleinste details. We kunnen zien dat er een professional aan het werk is geweest maar vooral een zorgvuldige partner die zich goed heeft ingeleefd in ons bedrijf en product. Met trots verwijzen we …
Lees verder >

Suzanne

Bedankt voor je interesse.

Je hoort snel van mij!
Groetjes,

Eline

Mare Websites Eline
Ga naar de inhoud