Algemene Voorwaarden van Mare Websites

Mare Websites gevestigd op

Hanrathsingel 9
1252 AC Laren

Contactgegevens:
Eline Tibboel van Mare Websites is te bereiken via eline@marewebsites.nl en +31610252627

Toepassing

Deze leveringsvoorwaarden zijn van toepassing op alle opdrachtovereenkomsten tussen Mare Websites en de opdrachtgever voor zover van deze voorwaarden in de opdrachtovereenkomst niet uitdrukkelijk wordt afgeweken.

Mare Websites wordt hierna genoemd: leverancier.

De opdrachtgever wordt hierna genoemd: afnemer.

Kwaliteit

1. De leverancier verplicht zich tot het leveren van goed werk in overeenstemming met de geldende professionele normen en in overeenstemming met de briefing.

Geheimhouding

2. De leverancier en de afnemer verplichten zich tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van hun overeenkomst van elkaar of uit andere bron hebben verkregen.

Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de andere partij is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie. Deze geheimhouding strekt zich ook uit tot na de beëindiging van de overeenkomst.

Schetsen, wireframes, prototypes en feedback momenten

3. Indien de levering  webdesigns bevat, zal de offerte betrekking hebben op levering van deze webdesigns en daarvoor tweemaal een herziening op basis van de feedback van de afnemer.

Meer herzieningen of wijzigingen van de oorspronkelijke opdracht zijn niet in de geoffreerde prijs inbegrepen en zullen apart in rekening worden gebracht.

Ook bij andere leveringen zijn in principe twee herzieningen in de prijs inbegrepen, tenzij expliciet iets anders wordt overeengekomen.

Tussentijdse wijziging van de opdracht

4. Wanneer een opdracht na het verstrekken van de opdrachtbevestiging uitgebreid wordt, is er sprake van een aanvullende opdracht. De aanvullende opdracht wordt vastgelegd in een aanvullende opdrachtbevestiging of wordt op verzoek eerst apart geoffreerd.

5. Bij ingrijpende wijziging in de doelstelling of inzichten van de afnemer na het verstrekken van de opdrachtbevestiging waarbij deze wijziging grote gevolgen heeft voor de hoeveelheid ingepland werk, kan de leverancier besluiten tot het beëindigen van de overeenkomst. In dat geval is de afnemer verplicht tot het betalen van het tot dan verrichte werk. Indien deze situatie leidt tot het tussentijds beëindigen van de overeenkomst, is de afnemer verplicht tot een schadevergoeding voor het nog niet uitgevoerde deel van de opdracht.

6. Indien als gevolg van gewijzigde omstandigheden bij de afnemer de opdracht wordt gewijzigd, uitgesteld of ingetrokken, dan is de leverancier niet verplicht ontwerpen en onderdelen die nog niet gereed zijn te leveren. Hij heeft echter wel recht op betaling voor de verrichte arbeid en op een schadevergoeding voor het niet uitgevoerde deel van de opdracht.

7. In geval van overmacht bij de leverancier zal deze daarvan onverwijld mededeling doen of laten doen aan de afnemer. Tijdens de periode van overmacht worden de verplichtingen van de leverancier opgeschort. Als vast komt te staan dat nakoming door overmacht gedurende twee maanden niet mogelijk zal zijn, hebben beide partijen het recht de overeenkomst te ontbinden door een schriftelijke verklaring. De afnemer heeft de verplichting om van de leverancier het uitgevoerde gedeelte van de opdracht af te nemen en hem dat gedeelte te betalen. Dit geldt niet als het uitgevoerde gedeelte geen zelfstandige waarde heeft.

Offerte en offertekosten

8. Aan een oriënterend gesprek zijn geen kosten verbonden. Indien het eerste gesprek verder gaat dan een presentatie van de leverancier en een kennismaking met het gevraagde werk, bijvoorbeeld omdat de presentatie overgaat in een werkbespreking en al direct wordt ingegaan op mogelijke oplossingen, dan kunnen er kosten in rekening worden gebracht. Stelt de afnemer prijs op een verslag van het gesprek, met eventuele voorstellen voor een vervolgbespreking, dan geldt het afgesproken uurtarief.

9. Elke offerte is vrijblijvend en geldt voor één maand. Ook een offerte die in competitie wordt uitgebracht is vrijblijvend. Deze geldt tot een beslissing in de competitie wordt genomen maar niet langer dan twee maanden. De in een offerte geleverde voorstellen blijven eigendom van de leverancier en worden tegen onrechtmatig gebruik beschermd op grond van artikel 162, Boek 6, van het Burgerlijk Wetboek.

Opdracht en opdrachtbevestiging

10. In de offerte of in de opdrachtbevestiging wordt de opdracht kort omschreven en wordt

aangegeven:

• het doel van de opdracht, het doel van de website, de doelgroep, de concurrentie, de

eisen van de afnemer en de omvang van het werk;

• in hoeverre medewerking van de afnemer vereist is, c.q. wat zijn inbreng is;

o welke materialen en gegevens hij aanlevert, en binnen welke termijn;

o wie de ontwerpen en de content goedkeurt en binnen welke tijd;

o in wiens opdracht en voor wiens rekening het werk wordt uitgevoerd en wie

tekeningsbevoegd is;

• het gewenste bestandsformaat waarin de tekst en afbeeldingen worden aangeleverd;

• de uiterste aanlevertermijnen van alle onderdelen, de feedback en de content.

11. Wat er geleverd wordt, zoals:

• research

• ontwerp

• prototypes

• Installatie domein, WordPress, Plugins

• Bouwen site

• Testen

• Opleveren site

• Beheer en onderhoud

12. Een lijst van elementen die nodig zijn voor de site, zoals pagina’s, beeld, menu, header, footer,

links, tekst, etc.

Kostensoorten

13. In de offerte en de factuur kan onderscheid worden gemaakt tussen kosten voor ontwerp en ontwikkeling, kosten voor software en plugins van derden, kosten voor onderhoud en beheer en

de kosten van derden. Bijvoorbeeld een fotograaf, tekstschrijver of programmeur.

Vrijwaring

14. De afnemer heeft als inhoudelijk deskundige de plicht de geleverde teksten en diensten te

controleren op onjuistheden en onzorgvuldigheden en aanvaardt de aansprakelijkheid die daaruit

voortvloeit. Hij vrijwaart de leverancier tegen iedere aansprakelijkheid op grond van de huidige of toekomstige wetgeving, tenzij er sprake is van aantoonbare opzet of bewuste roekeloosheid van de leverancier.

Aansprakelijkheid

15. De leverancier aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor eventuele schade, tenzij de

schade het rechtstreeks gevolg is van opzet of bewuste roekeloosheid van de leverancier. Voor het

geval wordt geoordeeld dat de leverancier geen beroep op het voorgaande toekomt, geldt dat de

leverancier jegens de afnemer uitsluitend aansprakelijk is voor vergoeding van de schade tot

maximaal het factuurbedrag.

Intellectueel eigendom

16. Zolang het werk niet is geleverd of nog niet geheel is betaald, blijven alle rechten bij de

leverancier.

17. Bij inbreuk op het intellectueel eigendom is de afnemer schadevergoeding verschuldigd. Als

inbreuk op het intellectueel eigendom van de leverancier wordt onder meer beschouwd:

hergebruik van zijn werk zonder toestemming;

publicatie in enig ander medium dan overeengekomen;

aantasting van zijn werk;

publicatie zonder naamsvermelding.

18. De leverancier heeft het recht om onder de footer van de website van de afnemer de naam

MARE WEBSITES en het logo van Mare Websites te laten zien. De naam en het logo mogen een

link hebben naar de website van MARE WEBSITES.

Urenkaarten

1. Urenkaart

Na oplevering van een websiteproject biedt Mare Websites een urenkaart aan. De

urenkaart omvat 10 uren en wordt vooraf door de klant betaald. Deze urenkaart is bedoeld

voor onderhoud en kleine aanpassingen aan de website.

2. Onderhoudsservice

Onder de onderhoudsservice vallen de volgende werkzaamheden:

o Het uitvoeren van tweewekelijkse back-ups.

o Het updaten van WordPress, thema’s en plugins.

Voor deze onderhoudsservice wordt maandelijks €35 in rekening gebracht, die van

de urenkaart wordt afgeschreven.

Algemene Leveringsvoorwaarden MARE WEBSITES

Pagina 4 van 4

3. Aanpassingen aan de website

Klanten kunnen binnen de urenkaart verzoeken indienen voor kleine aanpassingen aan de

website. Hieronder vallen:

o Het aanpassen van teksten.

o Het vervangen van beeldmateriaal.

o Het toevoegen of wijzigen van secties.

o Het aanpassen van links.

o Het toevoegen van een landingspagina.

4. Uitsluitingen

De volgende werkzaamheden vallen niet onder de urenkaart en worden als aparte

projecten behandeld, waarvoor een offerte wordt opgesteld:

o De implementatie van een mailsysteem.

o Het opzetten van een klanten- of ledenportaal.

o Het integreren van een boekingsplugin.

o Andere complexe of omvangrijke functionaliteiten.

5. Geldigheid en gebruik van de urenkaart

o De urenkaart is geldig voor een periode van 21 maanden vanaf de aankoopdatum.

o Niet-gebruikte uren vervallen na de geldigheidsperiode en worden niet

gerestitueerd.

o Indien de urenkaart volledig is opgebruikt, kan de klant een nieuwe urenkaart

aanschaffen of een losse opdracht laten uitvoeren tegen het standaard uurtarief.

6. Overige bepalingen

o [Bedrijfsnaam] behoudt zich het recht voor om de tarieven en voorwaarden van de

urenkaart en onderhoudsservice jaarlijks te herzien.

o Eventuele wijzigingen worden minimaal 30 dagen van tevoren schriftelijk aan de

klant gecommuniceerd.

Betaling

21. Bij de aanvang van het werk wordt een aanbetaling van 50% van de prijs voor ontwerp en

ontwikkeling verlangd. Daarna 25% na goedkeuring van de prototypes en de laatste 25% na

oplevering van de werkende website. De betalingsverplichting geldt ook als de afnemer de

geleverde ontwerpen en website niet gebruikt.

De betalingstermijn van de factuur is veertien dagen na factuurdatum. De leverancier kan het

factuurbedrag verhogen met 2% kredietbeperkingstoeslag. Bij betaling binnen veertien dagen kan

in dat geval de kredietbeperkingstoeslag in mindering worden gebracht. Bij betalingen later dan

veertien dagen na de factuurdatum is tevens de wettelijke rente verschuldigd vanaf de datum die

dertig dagen na de factuurdatum ligt. Hiervoor is geen aparte ingebrekestelling nodig. Zowel

buitengerechtelijke als gerechtelijke incassokosten, gemaakt in verband met te late betalingen, zijn

voor rekening van de afnemer. De buitengerechtelijke kosten worden gesteld op ten minste 15%

van het factuurbedrag met een minimum van 200 euro.

Geschillen

22. Op elke overeenkomst tussen de leverancier en de afnemer is Nederlands recht van

toepassing. Ingeval van geschillen, voortvloeiend uit deze overeenkomst of daarop

voortbouwende overeenkomsten, zullen partijen proberen deze in eerste instantie te schikken.

Indien het onmogelijk is gebleken een geschil als hiervoor bedoeld te schikken, zal dat geschil

worden beslecht door de bevoegde rechter in het arrondissement van de leverancier.

Bedankt voor je interesse.

Je hoort snel van mij!
Groetjes,

Eline

Mare Websites Eline
Ga naar de inhoud